Gaardbo afviser kritk af Lundbeck-kampagne

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Lundbecks bliver fra flere sider kritiseret for sin nye imagekampagne, hvor administrerende direktør Erik Sprunk-Jansen er frontfigur. Flere aktører undrer sig over, at man har valgt at bruge direktøren som blikfang i en stor annonce, der har kørt i morgenaviserne. Det "er ikke reklamens væsen", mener reklamestrateg Jørgen Duus fra Bates.


Han udtaler, at nytænkning ikke altid er god tænkning. Og Lundbeck risikerer med kampagnen, at forbrugerne undrer sig over, hvorfor Erik Sprunk-Jansen bruger andre kanaler til at få sit budskab ud. Også hos Grey undrer man sig over kampagnen, for der er ingen sammenhæng mellem budskabet og måden, det bliver kommunikeret på, mener direktør Carl-Erik Kjærsgaard. Kommunikationsdirektør Jens Gaardbo afviser kritikken. Han fremhæver, at Lundbeck har ønsket at vise Lundbecks "menneskelige agenda" ved hjælp af flere ansigter - heriblandt Erik Sprunk-Jansen. Jens Gaardbo er derimod stolt over, at Lundbeck er gået nye veje og har fået mange positive reaktioner fra omverdenen, fortæller Jens Gaardbo.
Børsen 30-04-2003

Relaterede artikler

Sprunkens boomerang branding - Randi synes, jeg er en god elsker var rubrikken på forsiden af den nye erhvervssektion i Berlingske den 23. maj. Ikke fo...
Lundbeck nu uden Gaardbo - Mind People eller Mind The Steps? - Da Lundbeck for få år tilbage forsøgte at brande deres daværende koncernchef Sprunk - Jansen som en flink fyr og en god...
Gaardbo: Den rigtige helt i det forkerte eventyr - I medierne er Jens Gaarbo’s afsked med Lundbeck fejlagtigt blevet udlagt som den sidste Tv-stjernes ansættelse som kommu...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

49 JOB

Kommunikationsrådgiver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.