Gaardbo afviser kritk af Lundbeck-kampagne

Lundbecks bliver fra flere sider kritiseret for sin nye imagekampagne, hvor administrerende direktør Erik Sprunk-Jansen er frontfigur. Flere aktører undrer sig over, at man har valgt at bruge direktøren som blikfang i en stor annonce, der har kørt i morgenaviserne. Det "er ikke reklamens væsen", mener reklamestrateg Jørgen Duus fra Bates.
af Charlotte Rau Jacobsen


Han udtaler, at nytænkning ikke altid er god tænkning. Og Lundbeck risikerer med kampagnen, at forbrugerne undrer sig over, hvorfor Erik Sprunk-Jansen bruger andre kanaler til at få sit budskab ud. Også hos Grey undrer man sig over kampagnen, for der er ingen sammenhæng mellem budskabet og måden, det bliver kommunikeret på, mener direktør Carl-Erik Kjærsgaard. Kommunikationsdirektør Jens Gaardbo afviser kritikken. Han fremhæver, at Lundbeck har ønsket at vise Lundbecks "menneskelige agenda" ved hjælp af flere ansigter - heriblandt Erik Sprunk-Jansen. Jens Gaardbo er derimod stolt over, at Lundbeck er gået nye veje og har fået mange positive reaktioner fra omverdenen, fortæller Jens Gaardbo.
Børsen 30-04-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også