Frit slag for slogans

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Virksomheder og organisationer har nu fået mulighed for at sikre sig rettighederne til slogans og payoffs, som det hidtil ikke har været muligt at registrere som varemærker.

Muligheden er opstået efter en afgørelse i Patentankenævnet, som kan få betydning for især reklamebureauer, fordi andre allerede kan have sikret sig retten til helt almindelige sætninger. Det vurderer mærkeretseksperten Annemette Ellermann fra advokatfirmaet Johan Schlüter.
- Hvor man før ville sige, at det her kan man ikke få eneret til, så kan man i dag overhovedet ikke vide sig sikker, understreger Annemette Ellerman. Hun forudser, at der fremover vil komme situationer, hvor det vil blive nødvendigt at vurdere, hvornår det ene slogan ligger for tæt på et andet. Reklamebranchen hilser imidlertid de nye muligheder velkommen. Direktør Sune Bang fra Young & Rubicam vurderer, at en mere liberal praksis på området ikke vil få den store betydning for branchen her og nu.
Børsen 04-06-2003

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Student Assistant

Se alle job Indryk job

Job

Live-projektleder

Frist: 7. maj kl. 18.00

Digital Marketing Manager

Frist: 21. april

Studentermedhjælper

Frist: 1. maj
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.