Fremgang i annonce-og reklameomsætningen

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

2005 melder om vækst i reklame- og annoncemarkedet. Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) beretter om en stigning i reklameomsætningen på fem procent for det første halvår af 2005 til 2,14 milliarder kroner. Væksten startede allerede i 2004 med en stigning på ni procent til 4,1 milliarder kroner, som skete efter to meget svage år for branchen.

Det er især de store bladhuse samt landets tv-stationer, som trækker det store læs, og specielt TV 2 udmærker sig ved en stor reklameomsætning. Desuden er landets radiostationer og internetmedier begyndt at følge med; henholdsvis med en stigning på 32 og 35 procent, hvilket Bjørn Karsholt, direktør i DRRB, glæder sig over.

Jyllands-Posten/Morgenavisen 16-08-2005

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Strategisk Kommunikationschef

Se alle job Indryk job

Job

Live-projektleder

Frist: 7. maj kl. 18.00

Souschef

Frist: 3. maj

Studentermedhjælper

Frist: Hurtigst muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.