Fremgang i annonce-og reklameomsætningen

2005 melder om vækst i reklame- og annoncemarkedet. Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB) beretter om en stigning i reklameomsætningen på fem procent for det første halvår af 2005 til 2,14 milliarder kroner. Væksten startede allerede i 2004 med en stigning på ni procent til 4,1 milliarder kroner, som skete efter to meget svage år for branchen.
af Observer

Det er især de store bladhuse samt landets tv-stationer, som trækker det store læs, og specielt TV 2 udmærker sig ved en stor reklameomsætning. Desuden er landets radiostationer og internetmedier begyndt at følge med; henholdsvis med en stigning på 32 og 35 procent, hvilket Bjørn Karsholt, direktør i DRRB, glæder sig over.

Jyllands-Posten/Morgenavisen 16-08-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også