Framfab prefab future

En svensk etnolog har skrevet en doktorafhandling om It-firmaet Framfab. Et firma som udover boo.com var inkarnationen af It-boblen i skandinavien. Bogen er en epokgørende kulturanalyse af et firma, hvor aktiekursen faldt fra 275 kr. til 50 øre på et halvt år. Et firma fanget i netværkssamfundets opadgående og nedadgående spiraler. Et firma hvis mission var: "To create the future by discovering and developing the ideas that drive the network economy". Et firma som lever af at sælge varm luft til en meget høj pris og netløsninger til meget store firmaer. Spørgsmålet er hvad det siger om os, vores samfund og vores drømme. Kulturforskeren Robert Willim prøver at komme med et svar. Fast forward som der står på Framfabs logo. For fremtiden varer evigt. Det gælder heldigvis også i den økonomisk trængte netbranche. K-forum bringer essayet fra afhandlingen i PDF. Robert Willim har desuden skrevet en længere artikel om Framfab til det nye tidsskrift reflexioner, der udkommer til efteråret.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også