Forbrugervenlig -Test af brugervenlighed på Forbrugerstyrelsens netsted

Der er mange meninger om god kommunikation på nettet. Det er ikke et succeskriterie at folk surfer rundt på et net-sted længe, måske kan de ikke finde det, de leder efter!
Forbrugervenlig kommunikation på Internettet
-Test af brugervenlighed på Forbrugerstyrelsens netsted

Speciale i faget retorik ved Københavns Universitet , af Sofie Scheutz, 76 sider.

 

 

Dette speciale tager udgangspunkt i slutbrugerens kommunikationsforståelse. Ved hjælp af protokolanalyse - også kaldet tænke-højt-metoden - fastlægger undersøgelsen, hvilke problemer brugerne har, når de anvender det testede net-sted www.forbrugerstyrelsen.dk.

 

Undersøgelsen viser desuden at brugere er taknemmelige væsner. I interviews lovpriser de det selv samme net-sted, som de kort forinden har haft svære problemer med at finde rundt på. Ofte med begrundelsen: "Det er nok bare mig, der er dum". Hvis mange brugere uafhængigt af hinanden begår de samme fejl, er det næppe brugerne, der er dumme.

 

Download specialet her
Download bilag til specialet her

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også