Forbrugerombudsmanden ind i Arla-sag

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Forbrugerombudsmand Hagen Jørgensen er nu gået ind i sagen om Arla Foods’ reklamekampagne for et nyt mælkeprodukt med smag. Kvindeligt Selskab har klaget over kampagnen, som selskabet finder kønsdiskriminerende, og sagen bliver nu hastebehandlet.


- Vi er allerede i gang med at studere reklamen og kampagnen, og vi kommer med en afgørelse en af de nærmeste dage, siger jurist Birgit Wested, der behandler sagen for forbrugerombudsmanden. Kvindesagen er blevet beskyldt for, at Arlas reklame er en beskeden sag at bruge tid på, set i et globalt, kvindepolitisk perspektiv. Dette mener sekretariatsleder for Kvinderådet, Randi Nielsen, er absurd.
- Vi arbejder for at fremme et syn, der respekterer kvinder og deres kroppe, og derfor synes vi også, det er vigtigt at diskutere, hvordan medierne fremstiller kvinderne, siger Randi Nielsen til Jyllands-Posten.
Jyllands-Posten 30-05-02

Relaterede artikler

Sexede Arla-piger bliver - Kvindeorganisationernes protester mod de letpåklædte piger i Arlas reklamekampagne for nye mælkeprodukter kan vise sig a...
Topledere vilde med Arla-image - Arla indtager førstepladsen i otte ud af ni kategorier i Levnedsmiddelbladets undersøgelse at danske fødevarevirksomhede...
Arla får ja til mælkereklamer - Forbrugerombudsmanden har afvist Kvindeligt Selskabs klage over Arla Foods’ aktuelle reklamekampagne for Arla Mini.
Arla: Buhuu - det er synd for os - Kommunikationsforum viderebringer her Jens Bigums brev til sine medarbejdere i Arla. Et brev der fortæller medarbejderne...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

50 JOB

Kommunikatør

Se alle job Indryk job

Job

Presserådgiver

Frist: 1. februar

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 23. januar

Kommunikatør

Frist: 4. februar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.