For og imod Århus universitets nye logo

Skrevet af
Der kan siges 6 gode ting og 6 dårlige ting om den nye identitet, Århus Universitet har fået.



6 gode ting man kan sige om den nye identitet til Århus Universitet.


1: Den er blå

2: Man kan aflæse mærket som et A og et U

3: Der hører et alfabet til

4: Tidsmæssigt hører identitetens formsprog til i samme ende af det tyvende århundrede som  universitetets bygninger

5: Mærket og skriften er nemme at reproducere – både som maskinbroderi og på f.eks. biler

6: Den kan pisses i sne



6 mindre gode ting man kan sige om den nye identitet til Århus Universitet


1: Den blå farve er lidt for medicinalpæn

2: Den signalerer ikke universitet

3: Det tilhørende alfabet er ulæseligt – det er ikke hensigtsmæssigt at formgive et M så det ligner et V – eller et S så det ligner et G

4: Skriftsnittets erklærede Bauhaus stil bliver mere til en art deco reference der rimer dårligt med den jævne nordiske funktionalisme, der er så karakteristisk for universitetets bygninger

5: Den er forglemmelig

6: Det sner ikke


Det tilhørende alfabet til Logoet:



Relaterede artikler

Logoland - Der var ikke mange fanfarer og hurraråb at spore, da Danmark den 1. januar 2012 overtog formandskabet i EU. Det er da og...
Logo go - Logoer skal virke og virke. Som en knytnæve i synet. Som en god popsang i øret. Som en tryg fornemmelse i maven. Se her,...
Spies - et plaster på såret - “Spies - et plaster på såret” bliver måske det nye slogan, når Spies Rejser skal implementere deres nye logo, der mest a...

Giv din stemme

7 stemmer
4,6/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

33 JOB

Senior Communication Manager

Se alle job Indryk job

Job

Medieanalytiker

Frist: Hurtigst muligt

Kommunikationschef

Frist: 27. september

Communication Responsible

Frist: 10. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.