For og imod Århus universitets nye logo

Der kan siges 6 gode ting og 6 dårlige ting om den nye identitet, Århus Universitet har fået.



6 gode ting man kan sige om den nye identitet til Århus Universitet.


1: Den er blå

2: Man kan aflæse mærket som et A og et U

3: Der hører et alfabet til

4: Tidsmæssigt hører identitetens formsprog til i samme ende af det tyvende århundrede som  universitetets bygninger

5: Mærket og skriften er nemme at reproducere – både som maskinbroderi og på f.eks. biler

6: Den kan pisses i sne



6 mindre gode ting man kan sige om den nye identitet til Århus Universitet


1: Den blå farve er lidt for medicinalpæn

2: Den signalerer ikke universitet

3: Det tilhørende alfabet er ulæseligt – det er ikke hensigtsmæssigt at formgive et M så det ligner et V – eller et S så det ligner et G

4: Skriftsnittets erklærede Bauhaus stil bliver mere til en art deco reference der rimer dårligt med den jævne nordiske funktionalisme, der er så karakteristisk for universitetets bygninger

5: Den er forglemmelig

6: Det sner ikke


Det tilhørende alfabet til Logoet:



Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også