For ivrige med corporate branding

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

I deres iver efter at hoppe med på corporate branding-bølgen overser mange virksomheder helt elementære krav og forventninger fra forbrugerne.

Det vurderer direktør Christian Alsted fra Alsted Research A/S. Virksomhederne fokuserer på at brande sig selv, skille sig ud fra konkurrenterne og skabe sig et navn. Men de glemmer i bestræbelserne at tænke forbrugerne og markedet med, som egentligt afgør, hvad der har værdi. Derfor opfordrer Christian Alsted til, at virksomhederne tænker forskellige parametre sammen og holder op med at være så navlebeskuende. Man skal altid spørge kunderne, hvilken værdi de mener, et produkt har for dem, og det skal man tænke med i sin mission og sammenligne med det, men gerne vil stå for, lyder det blandt andet fra Christian Alsted.
Børsen 15-05-02

Relaterede artikler

Rethinking brand management? - An overview of the results from a comparative analysis of brand management (BM) frameworks in the literature. One concl...
Company Branding and Company Storytelling - Corporate branding is the keyword in today’s marketing- and communication world. As many other concepts branding also ...
E-branding eller kaos - I dag er man klar over at internettet ikke er en markedsplads, men en unik kommunikationskanal som skal bruges aktivt h...
Adgangskort til corporate branding - Corporate branding er en strategisk ledelsesopgave. Adgangskortet er en systematisk proces, der kræver organisatorisk in...
Corporate branding - millioner eller illusioner? - Kan det bevises, at corporate branding kan betale sig? Hvis ikke – hvad kan så begrunde dets udbredelse? Projekt fra RUC...
Branding er død - Der bliver brugt gigantiske summer på branding. Ethvert firma med respekt for sig selv har i dag et brand. Men er brandi...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

65 JOB

Presserådgiver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.