Første tv-reklamer for medicin

Nycomed havde i aftes danmarkspremiere med den første tv-reklame for håndkøbsmedicin - en reklame for Kodimagnyl. - Lovgivningen har givet os ny mulighed for at reklamere, som vi mener er værd at afprøve de kommende to til tre uger.
af Nina Lusty


Når vi kender effekten, tager vi stilling til, hvordan vi vil bruge mediet i vores fremtidige markedsføring, siger marketingsdirektør Dorte Brix, Nycomed. Det nye regelsæt for tv-reklamerne betyder, at der skal oplyses om produktnavn og virkning, eventuelle væsentlige bivirkninger samt en opfordring til at læse vejledningen til produktet. Endelig skal der i reklamen henvises til mere detaljerede oplysninger om produktet på producentens hjemmeside og på tekst-tv. Også TV 2 glæder sig over det nye tiltag og regner med en ekstra indtægt på i alt 100 til 150 millioner kroner i reklameomsætning sammenlignet med sidste år.

Jyllands-Posten/Morgenavisen 12-08-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også