Find Holgers fire fejl

Holger Dahls placering af ”Branding Denmark” som nr. 1 på sin idiosynkratiske liste over brands, der har floppet i 2007, er ikke baseret på fakta. Snarere faktuelle fejl. Faktisk er der fire forfærdelige fejl. Lad mig udrede dem én for én.

 

Læs Holger Dahls indlæg her

 

 

Fejl 1: Planen blev ikke søsat sidste år, men først i år

For det første var det i år, at regeringen lancerede sin plan for at brande Danmark i form af en samlet handlingsplan, som kan læses på Økonomi- og Erhvervsministeriets hjemmeside, www.oem.dk. Planen er en del af et bredt forlig i Folketinget mellem regeringen, Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og Det Radikale Venstre, og den løber over de kommende fire år. Den er således først for nylig sat i gang for alvor. Det er vel lidt tidligt at evaluere?

 

Fejl 2: Ikke 250 mio., men 412 mio. kr.

For det andet indeholder planen en række tværgående og særlige indsatsområder for i alt 412 mio. kr. Ikke 250 mio. kr., som det nævnes i artiklen. Blot en bagatel til forskel? Og hvor kommer tallet fra?

 

Fejl 3: Der står flere bag end blot ”fædrelandet”

For det tredje er Creative Nation ikke ledet af regeringen, men et samlet flerårigt initiativ, der styres af blandt andre Dansk Industri og Landbrugsrådet, der begge ejer dele af selskabet Creative Nation A/S. Det er således ikke ”fædrelandet” eller regeringen, der står bag, selvom projektet dog er støttet af staten.

 

Fejl 4: Fremstødet gav faktisk god omtale i USA

For det fjerde er det – resten af de fejlagtige oplysninger ufortalt – ikke korrekt, at fremstødet ikke gav omtale i USA. Der var bl.a. omtale i CNN og Bloomberg, men de er måske ikke med på listen over ”betydende medier” i USA?

 

 

Faktisk kan jeg ikke finde én ting i indlægget, der er faktuelt korrekt. Holger Dahls kilde til kåringen af årets flop 2007 er dog tilsyneladende noget, han har læst i en avis fra 2006 ... Ærlighed Holger?

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Senior Associate, Strategic Communications

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Internship

Frist: 25. juni

Studentermedhjælper

Frist: 6. august

Communications officer

Frist: 2. juli
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.