FCK-brand skal bruges på sportstøj

Sammen med det danske tøjfirma X-Large har fodboldklubben FCK nytænkt en alternativ sponsormodel for tøj.
af Katrine Dahl

Sponsormodellen adskiller sig markant fra den måde, hvorpå store brands som for eksempel Adidas og Nike traditionelt sponsorerer de store sportsklubber på. FCK og X-Large har indgået en tre-årig sponsorlignende aftale, hvor X-large har købt rettighederne til at bruge FCK-mærket på tøj. Planen er, at tøjfirmaet udvikler og markedsfører en helt ny kollektion af sportstøj under mærket ”fck star line”. Administrerende direktør i X-large Anders Hørsholt tror på, at han kan opbygge et stærkt brand ved at skabe en værdioverførsel fra FCK til det nye tøjmærke og samtidig gøre det til en pris, der ligger langt under prisen for en normal markedsføring, fordi FCK’s spillere vil agere reklamesøjler for tøjet.
- FCK får på sin side en del branding ud af det og er derfor gået ind i aftalen på nogle lempeligere vilkår, end man ville have gjort med andre stærke mærker, pointerer Anders Hørsholt. Sponsormodellen kunne gå hen og blive en guldgrube for FCK, selvom man med denne aftale har sagt farvel til et gyldent sponsorat fra en af de store mærkevareudbydere, skriver Børsen.
Børsen 01-05-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job