Digitale ambassadører på Facebook
Få værdifulde fans på Facebook

Skrevet af

Redaktionen Kforum

998 artikler

57 indlæg

Vil du styrke din organisations omdømme på Facebook? Her er tre gode råd til, hvordan du får værdiskabende digitale fans.
Hvordan styrker du din organisations omdømme blandt jeres målgrupper på Facebook? Læs med her, og få tre gode råd til, hvordan du får værdiskabende digitale fans. 
  1. Start med et klart WHY
    Allerførst skal du have en klar digital strategi og målsætning for, hvad din organisation skal opnå ved at være på Facebook. F.eks. at I netop via Facebook kan skabe større interaktion mellem jeres brand og en bestemt målgruppe.

    Dette kræver, at du lægger en klar digital strategi og kender din organisations primære målgrupper.
     
  2. Hvad trigger din målgruppe?
    39 % af os deler gerne noget interessant om et brand. Med andre ord ønsker vi at være først med nyheder, der er relevante for det fællesskab, vi er en del af. Her ligger guldet gemt til at engagere netop din målgruppe. Du er nødt til at finde ud af, hvilken type indhold netop din målgruppe interagerer mest med.

    Dette kræver, at du går i dialog med din målgruppe og producerer socialt indhold, der tapper ind i de dagsordener, som de i forvejen finder interessante. Du bør også løbende måle på, hvilket socialt indhold din målgruppe helst vil dele med deres følgere.
     
  3. Giv, giv, giv – og kræv så
    Vi skaber vores eget nyhedsfeed på Facebook og tilvælger personer, medier og organisationer, vi stoler på. Men hvordan gør din organisation sig attraktiv for jeres målgruppe, når personerne i målgruppen primært stoler på andre personer og ikke på jeres organisation? Du aktiverer digitale ambassadører på Facebook til at tale jeres organisations sag.

    Dette kræver, at du ved, hvad der trigger din målgruppe (se ovenfor), og tør blive ved med at give relevant socialt indhold til din målgruppe. Indholdet kan være alt fra white papers med baggrundsviden om målgruppens fagområde til infografikker, der italesætter målgruppens frustrationer, samtidig med at de understøtter din organisations brand eller holdninger til aktuelle agendaer, der flugter både med din organisations strategi og din målgruppes standpunkter.
 

Relaterede artikler

Opskriften på Facebook-superfans - Følelsen af at tilhøre et fællesskab er vigtig for 44 procent af danskerne. Samtidig siger 39 procent af danskerne, at d...
Fra personlig passion til virksomhedens vision - Uanset om du bare vil dele din glæde og din passion, om du vil køre dig selv i stilling som faglig ekspert inden for dit...
Du er ikke Facebooks hund - Facebook ændrer sig hele tiden! Det er umuligt at følge med! Brugerne flytter sig hele tiden! Vi skal være med på alt de...
Er din digitale kommunikation klar til 2019? - Det er en evig udfordring for kommunikationschefen at sikre sig, at organisationens digitale kommunikation følger med ti...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

65 JOB

Norwegian communications officer

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.