DSB's Harry-reklame fik Reklamebarometer Prisen 2004

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Ifølge Brand manager hos DSB, Morten Bo Berthelsen, kommer vi til at se meget mere til Harry fremover. Harry er nemlig både en succes brand-mæssigt og kreativt.

DSB's Harry-reklame modtog i går Reklamebarometer Prisen 2004 foran film for Tuborg T-Beer, Organdonation og Rådet for Større Færdselssikkerhed. Således er reklamen kommet ind i varmen efter i nogle år at have fået en noget "stedmoderlig" behandling af den øvrige reklamebranche, hvor alle kreative priskonkurrencer på forhånd har reageret negativt med begrundelsen, at reklamen ikke var nytænkende. Men nu er det altså ganske vist: Reklamen leverer topresultater, når det gælder om at skabe kendskab, branding og involvering. Brand manager hos DSB Morten Bo Berthelsen siger, at det først er nu, det er ved at gå op for folk, at Harry flytter grænser. Og kreative priser gives til noget, der flytter grænser. Han oplyste samtidig, at Harry ikke er på vej væk fra skærmen. Ifølge en benchmark virker reklamerne bedre i 2003 end i 2002, hvilket tyder på, at reklamen kan fortsætte længe endnu.
Børsen 26-02-2004

Relaterede artikler

Harry-had - DSB lyver jo konstant. Kan blot en enkelt ansat i DSB – lad det være i billetkontoret eller på direktionsgangen – stå fr...
Harry-kærlighed - Kære Kresten Bjerg. Tak for den tid og iver du har brugt på at adressere dine linjer om Harry til bl.a. DSB. Og du har h...
DSB i et spor af penge, politik og pression - DSB’s seneste sag er usædvanligt primitiv og kynisk. Og den er faktisk synd for DSB, fordi den er atypisk for den ageren...
Den Sekskantede Bøf - Statsbanerne har nok af problemer: IC4-tog, der ikke kan køre, direktører, der går, rejsekort, der ikke dur, og kioskvog...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

31 JOB

Digital kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Studentermedhjælper

Frist: Hurtigst muligt

Kommunikationsrådgiver

Frist: 5. februar

Chef for enheden Brugersupport

Frist: 7. februar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.