Ifølge Brand manager hos DSB, Morten Bo Berthelsen, kommer vi til at se meget mere til Harry fremover. Harry er nemlig både en succes brand-mæssigt og kreativt.
DSB's Harry-reklame modtog i går Reklamebarometer Prisen 2004 foran film for Tuborg T-Beer, Organdonation og Rådet for Større Færdselssikkerhed. Således er reklamen kommet ind i varmen efter i nogle år at have fået en noget "stedmoderlig" behandling af den øvrige reklamebranche, hvor alle kreative priskonkurrencer på forhånd har reageret negativt med begrundelsen, at reklamen ikke var nytænkende. Men nu er det altså ganske vist: Reklamen leverer topresultater, når det gælder om at skabe kendskab, branding og involvering. Brand manager hos DSB Morten Bo Berthelsen siger, at det først er nu, det er ved at gå op for folk, at Harry flytter grænser. Og kreative priser gives til noget, der flytter grænser. Han oplyste samtidig, at Harry ikke er på vej væk fra skærmen. Ifølge en benchmark virker reklamerne bedre i 2003 end i 2002, hvilket tyder på, at reklamen kan fortsætte længe endnu.
Børsen 26-02-2004
Den Sekskantede Bøf
-
Statsbanerne har nok af problemer: IC4-tog, der ikke kan køre, direktører, der går, rejsekort, der ikke dur, og kioskvog...