Dit brands styrke kan snart måles

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Ny model kan måle de emotionelle og funktionelle dele af branding

Et decideret Brand Styrke Index (BSI) er på vej. Det er en gruppe initiativtagere med Handelshøjskolen i København som primus motor, der står bag den nye model. Systemet vil som det første kunne bruges både af alle virksomheder, reklamebureauer og analyseinstitutter. Det bliver Handelshøjskolen, der skal styre indekset, som man her vil bruge til sin forskning. Danske Bank, Nokia og Sony Ericssons navne bliver brugt til de første testanalyser. Den nye model fokuserer på de funktionelle og emotionelle faktor, som kundens forhold til brandet består af. Det er banebrydende, at man dermed kan påvise sammenhængen mellem de emotionelle og funktionelle faktorer, og det løfter modellen, vurderer lektor Anne Martensen, der er model-arkitekt på projektet sammen med professor Lars Grønholdt fra Center for Marketing Communication Institut for Afsætningsøkonomi ved Handelshøjskolen i København.

Børsen 26-11-2003

Relaterede artikler

Seven Deadly Sins of 100 Branding Failures - I kølvandet på den voldsomme debat om branding her på K-forum må det være på tide at sætte fokus på et udenlandsk indlæg...
Bedre branding = kryptonit & konflikter - Tidens hede, og ofte uklare og floskelfyldte debat om branding og storytelling rummer et overset potentiale. Når virksom...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

45 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationskonsulent

Frist: 22. marts kl. 12.00

Konsulent til kommunikation

Frist: 11. april

Studentermedhjælper

Frist: 14. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.