Storytelling er nøglen til et stærkt brand, lyder fremtidsprofetierne. Men debatten svæver i de højere luftlag, og mange virksomheder er stadig i vildrede: Hvorfor overhovedet fortælle historier? Hvordan finder vi den gode historie? Og hvordan fortæller vi historien så det giver den rette afsmitning på virksomhedens brand?
Storytelling er for alvor blevet sat på erhvervslivets dagsorden. Det mærker vi også på K-forum hvor artikler om Storytelling bliver læst i stort tal.
Derfor bringer vi her en lille del af bogen ”Storytelling – branding i praksis” forfattet på kommunikationsbureauet Sigma med direktør Klaus Fog i spidsen. | | |
Relaterede artikler
Sæt historie på værdierne
-
Vore poliske ledere står overfor kommende valg til kommunerne, amterne og Folketinget. De politikere, der forstår at bru...
Lad fortællingen lede
-
En god ven, der er forsker i USA, har i de sidste 8 år arbejdet på at få en computer til at handle og agere som et menne...
Røffel til røverhistorier
-
Storytelling – tidens største modeord og en uovertruffen argumentationsform når historiefortælleren evner at fortælle hi...
Godnethistorier
-
Bogen Godnethistorier tager udgangspunkt i historiefortælling via internettet. Med hjemmesiden som omdrejningspunkt besk...
Storytelling i organisationer
-
Der har i de seneste år været en stigende opmærksomhed omkring begrebet storytelling især inden-for
fagområderne ledels...
Speciale: A Never Ending Story
-
Hvorfor virker storytelling som markedsføring? Alle råber Dream Society og storytelling. Er hemmeligheden markedsføring ...
Wollt Ihr den totalen Brand?
-
Ordet “brand” og afledninger af det kommer af det amerikanske “to brand”, og det var de amerikanske cowboys, der brændem...
Historier, der overbeviser
-
Et af de steder, hvor historiefortælling er blevet populær, er i moderne
organisationer, hvor historier optræder i forb...