Den effektive NGO kampagne - Greenpeaces erfaringer

Ngo-kampagner har spillet en stadig mere fremtrædende rolle på den internationale politiske scene de sidste år. Men hvad er det, der fører til succes? To kampagner - mod dumpingen af boreplatformen Brent Spar og for forbud mod landminer - illustrerer elementer, der kan føre til en kampagnes succes, samt kampagners reelle betydning og nyttevirkning på længere sigt. K-forum bringer her et essay af Gerd Leipold. Han er administrerende direktør for Greenpeace International. Han har arbejdet som kampagnerådgiver og har tidligere stået i spidsen for Greenpeace Tyskland og for Greenpeace Internationals nedrustningskampagne.


Essayet er taget fra bogen: "Vælt dagsordenen - Kampagnen som politisk murbrækker", redigeret af Finn Rasmussen og Bettina Ringsing. Bestil bogen på Informations Forlag

Læs essayet om den effektive kampagne her



Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også