Ngo-kampagner har spillet en stadig mere fremtrædende
rolle på den internationale politiske scene de sidste år. Men
hvad er det, der fører til succes? To kampagner - mod
dumpingen af boreplatformen Brent Spar og for forbud mod
landminer - illustrerer elementer, der kan føre til en kampagnes
succes, samt kampagners reelle betydning og nyttevirkning
på længere sigt. K-forum bringer her et essay af Gerd Leipold. Han er
administrerende direktør for Greenpeace International. Han har arbejdet som
kampagnerådgiver og har tidligere stået i spidsen for Greenpeace Tyskland og for
Greenpeace Internationals nedrustningskampagne.
Essayet er taget fra bogen: "Vælt dagsordenen - Kampagnen som politisk murbrækker", redigeret af Finn Rasmussen og Bettina Ringsing. Bestil bogen på Informations Forlag
Læs essayet om den effektive kampagne her
Relaterede artikler
Den professionelle græsrod
-
”Humanitære organisationer skal kunne gå på to ben. Det handler om at finde balancen mellem de aktive medlemmers græsrod...
Cool & hip marketing
-
Et uddrag fra branding-konsulent Henrik Vejlgaards ny bog COOL &
HIP MARKETING. Kapitel 6: Marketing, brands og f...
PR-oprustning i Pentagon
-
I sidste uge kom det frem, at Pentagon udvikler planer for massiv krigsførelse med ord som våben og medier verden over s...