DDBs Brand Foundation for nyt dagblad

Atlas Publishings administrerende direktør Peter Linck vil skabe en ”avis med en tvist”, når han i løbet af sommeren går i gang med at rekruttere 100 medarbejdere – heraf 50 journalister – til det endnu unavngivne dagblad, der formodes at udkomme til efteråret. Avisen skal være både seriøs, dækkende og skabe værdi for læserne. Derfor skal alle medarbejdere have inkorporeret et sæt værdier, kaldet Brand Foundation, som Poul Mikkelsen og Bernbach Consulting – en del af DDB Gruppen – har arbejdet på siden sommeren sidste år.
af Bjørn Willum

- Vi har haft en mulighed for at begynde helt forfra og spørge os selv, hvad der er den bedste organisation. Ideen er at skabe et hus, der fra annoncekonsulent til journalist er gennemsyret af den grundlæggende ide om at skabe værdi for læserne, siger Peter Linck. Det håber han så vil få læserne til at føle, at den nye avis er ”meget tættere på de værdier og den måde, de selv har lyst til at leve deres liv på.” Men helt præcist, hvad der ligger i værdisættet Brand Foundation, løfter han ikke sløret for. Det er dog sikkert, at Atlas Publishing og dets endnu ukendte medejer vil have stor fokus på de ganske håndfaste værdier, som annoncørerne skal tilføre bladet, og Peter Linck siger i den forbindelse, at han ikke er særlig hooked på den klassiske skarpe dagbladsopdeling mellem en redaktion og en kommerciel afdeling. Hvad der ligger i dette, blafrer ligeledes i vinden – selvom den flittige forretningsmand skynder sig at slå fast, at redaktionel integritet og journalistiske ambitioner bestemt vil være i højsædet på det nye blad.
Markedsføring 30-05-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også