Danske virksomheder lobbyer mere

Stadig flere danske virksomheder sætter penge af til egen lobbyvirksomhed. Det skyldes især, at en stigende del af verden bliver tættere reguleret, forklarer direktør i Dansk Industri (DI) Ole Krog. Derfor har virksomhederne behov for at kunne påvirke udformningen af regler og love.
af Observer

Netop hos DI har man noteret sig den stigende interesse blandt medlemmerne for at skabe relationer med myndighederne. DI mener, det er et helt nødvendigt og legitimt arbejde fra virksomhedernes side, at de gør politikerne opmærksomme på konsekvenserne af den offentlige regulering for virksomhedernes drift. A. P. Møller - Mærsk er Danmarks suverænt mest aktive lobbyist over for myndighederne.

Berlingske Tidende 04-01-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job