Danske tv-seere er til storytelling

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Danske tv-seere synes bedst om de reklamer, der opbygger et særligt univers omkring et produkt. Det viser en undersøgelse foretaget af mediebureauet Mediacom.

Undersøgelsen bygger på opinionsmålinger blandt tv-seere, og den giver en klar indikation af, at effekten af de særlige universer med serier af historier er højest. Ifølge direktør i Mediacom Kenneth Brenøe kan man ikke umiddelbart sige, at reklameuniverserne skaber bedre salg, men de kan i højere grad kommunikere de rigtige værdier. Dette understøttes eksempelvis af en erindringsgrad blandt seerne på 87 procent for reklamer, der er bygget op som serieuniverser, mens blot 67 procent erindrer afsenderen i traditionelle reklamer. Yderlige bakkes undersøgelsens konklusion op af TV2´s reklamehitliste, hvor Harry & Bahnsen samt Toms chokoladefigurer ligger helt i top.

Berlingske Tidende 02-11-2004

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Global Communication and Media Relations Manage

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.