Danske tv-seere er til storytelling

Danske tv-seere synes bedst om de reklamer, der opbygger et særligt univers omkring et produkt. Det viser en undersøgelse foretaget af mediebureauet Mediacom.
af Observer

Undersøgelsen bygger på opinionsmålinger blandt tv-seere, og den giver en klar indikation af, at effekten af de særlige universer med serier af historier er højest. Ifølge direktør i Mediacom Kenneth Brenøe kan man ikke umiddelbart sige, at reklameuniverserne skaber bedre salg, men de kan i højere grad kommunikere de rigtige værdier. Dette understøttes eksempelvis af en erindringsgrad blandt seerne på 87 procent for reklamer, der er bygget op som serieuniverser, mens blot 67 procent erindrer afsenderen i traditionelle reklamer. Yderlige bakkes undersøgelsens konklusion op af TV2´s reklamehitliste, hvor Harry & Bahnsen samt Toms chokoladefigurer ligger helt i top.

Berlingske Tidende 02-11-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også