Danske reklamefolk mangler uddannelse

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Hvis de danske reklamebureauer skal klare sig i den internationale konkurrence, skal reklamemedarbejderne være bedre uddannede. Det mener kreativ direktør Hanne Schmidt fra Propaganda. Hun er ikke overrasket over, at der i år stort set ikke var nogen nominerede danske bureauer ved den prestigefyldte reklamekonkurrence, Cannes Lions.

Hanne Schmidt var som eneste dansker med i konkurrencens jury. Her har hun fra sine udenlandske kolleger hørt, at danskerne er blevet meget gode til reklamefilm, men er for dårlige til print-reklamer. Hun opfordrer de danske bureauer til i højere grad at ansætte AD’ere med designmæssig baggrund samt tekstforfattere, der brænder lidenskabeligt for deres felt.
Børsen 17-07-02

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Souschef

Se alle job Indryk job

Job

Global news editor

Frist: 23. april

Praktikant

Frist: 15. maj

Praktikant

Frist: 14. maj
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.