Danske reklamebureauer tjener bedst

Skrevet af

John Veje
Journalist
Danske Bank

3 artikler

0 indlæg

Det går langt bedre for de helt eller delvist danskejede reklamebureauer end for de store amerikanske kæder. Det viser en gennemgang af de seneste to års regnskaber fra de 27 største reklamebureauer i Danmark. I spidsen på listen over den bedste indtjening blandt reklamebureauerne ligger Wibroe, Duckert & Partners efterfulgt af Republica og Kunde og Co.

Administrerende direktør i Propaganda Bjørn Stene forklarer den danske succes med, at medarbejderkulturen i de danske bureauer sikrer større ansvarlighed og interesse end lønmodtagerkulturen i de amerikanske kæder. Bjørn Stene mener, at seniorkræfterne skal være medejere og partnere for at sikre en høj effektivitet og dermed et godt resultat på bundlinjen.
Børsen 25-09-02

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...
Få 65.833 kroner om måneden - Går du efter pengene, skal du søge hen til JKL. Her får du 65.833 kr. om måneden. Til gengæld får du 38.916 kr. hos Byst...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Global Communication and Media Relations Manage

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.