Danske Framfab med succes i Cannes

Kreativiteten har ikke taget skade hos Framfab. Den danske afdeling af web-firmaet vandt en guldløve og en bronzeløve for deres hjemmesidedesign ved det uofficielle VM i reklamer i Cannes i Sydfrankrig. Der var også en guldløve til danske BBDO, mens de danske trykte reklamer blev forbigået.

 

 

Det er endnu en gang samarbejdet med Nike, der giver Framfab en placering i The International Advertising Festival Cannes Lions 2001.

 

Sidste år lykkedes det gennem arbejdet med Nike Football at sikre sig en guldløve, og i år er det for Nike Shox. Den nye teknologi, som ligger bag Nike Shox præsenteres på webstedet Nike Women.

 

Den anden guldvinder, www.10socks.com, der blev lanceret 9. september 2000, sælger nummererede sokker. Direktøren for 10sock.com Morten Kirchhoff er en af idémændene bag 10socks.com, mens BBDO har udviklet selve sitet.

 

"Det kreative team har forsøgt at give sitet et humoristisk snit, samtidig med at funktionaliteten er sat i højsædet. Der kan næppe herske tvivl om, at de har haft stort held med at løfte opgaven. Ud over de to guldpriser er sitet også blevet nomineret til et Guldkorn og ved årets reboot awards," fortæller adm. dir. Juliane Meulengracht fra BBDO. Prisoverrækkelserne finder sted i aften.

 

Til gengæld har det været en lidt skuffende festival for de danske trykte reklamemedier. Blandt ikke mindre end 11 nomineringer lykkedes det ikke nogen danskere at få en løve.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job