Danske Bank har det bedste forhold til medierne

Ny undersøgelse af medierelationer viser, at Danske Banks topchef har det bedste forhold til pressen.
af Charlotte Rau Jacobsen

Danske Banks topchef Peter Straarup er den topleder, som har de bedste medierelationer. Det viser den årlige undersøgelse af forholdet mellem virksomheder og medier, som Institut for Konjunktur-Analyse (IFKA) står bag. Det er journalister og redaktører, der har vurderet toplederne. Andenpladsen på top-10 listen sidder SAS' Jørgen Lindegaard på, mens TDC's Henning Dyremose besætter tredjepladsen. IFKA peger på, at et af kriterierne har været, hvor villige toplederne er til at stille op - også i tilfælde af krise. Fra Peter Straarup selv lyder det, at det netop er et område, hvor Danske Bank har klare retningslinjer. Han forklarer, at Danske Bank blandt andet lægger vægt på at stille sig til disposition for medierne, og at man ringer tilbage samme dag, som medierne har kontaktet én. Peter Straarup er en smile overrasket over placeringen, men glæder sig over den. For det er vigtigt at have et så godt forhold til pressen, at man som virksomhed har mulighed for at fremstille sin side af sagen, understreger han.

Berlingske Tidende 13-10-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også