Danske aviser er alt for ens

Skrevet af

Jens Balslev
Redaktør

13 artikler

0 indlæg

”Rabatrytteriet er kritisk”, siger Henrik Maegaard Nielsen fra Soulfactory om de danske dagblades kamp om læserne.

Henrik Maegaard Nielsen mener, der er for lidt forskel på de danske aviser, og der derfor kun er prisen tilbage at konkurrere på. Henrik Maegaard Nielsen beskæftiger sig med mærkevarestrategier og mener, at en skarpere profilering ville øge læsernes loyalitet. Han foreslår at profilere og brande journalisterne i endnu højere grad end i dag.

- Mit forhold til et dagblad er afhængigt af, hvem journalisten er, siger Maegaard. Jyllands Posten forsøger sig med den strategi ved at lade reportere præsentere næste dags historie i reklamespots på TV2.

Kilde: Børsen 12-09-01

Relaterede artikler

Make my day - Forskellen på værdipolitik og interessepolitik bliver tit fremhævet af politologer. Den helt klassiske interessepoliti...
Avis, Generation XL - Når aviserne uundgåeligt bliver til mediehuse, er der ikke plads til arrogance over for, hvad der kan få plads i avisen

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

60 JOB

Studentermedhjælper

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Account Executive

Frist: 7. oktober

Kommunikationskonsulent

Frist: 29. september

Content specialist

Frist: 29. september
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.