Dansk succes for svensk reklamebureau

Det svenske reklamebureau Thörn & Täckenström vinder i øjeblikket flere danske kunder end kunder i hjemlandet. Reklamebureauet har aktuelt stået bag medicinalselskabet Nycomeds danske kampagne for Kodimagnyl og er snart aktuel med reklamer for Synoptik og introduktionen af den britiske stormagasinkæde Debbenhams.
af Nina Lusty


- Vi er ikke gået ind i en egentlig offensiv i Danmark. Det startede med, at vi hjalp svenske kunder i Danmark, og så har det udviklet sig. Det er de danske kunder, der har søgt os og ikke omvendt, lyder det fra administrerende direktør i Thörn & Täckenström Hans Täckenström. Han peger på, at svenske reklamebureauer har fordel af, at den svenske fortællestil er mere international, at svenske reklamebureauer er mere strategiorienterede, samt at den lave svenske kronekurs giver mere for pengene.
Børsen 27-08-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Nerverne og følelserne sad uden på tøjet hos medlemmerne af DSU's Liv Andersen (t.v.) og Stine Ejby (t.h.), da de sidste stemmer blev talt op på landsplan ved folketingsvalget 2022. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Nekrolog: R.I.P. folketingsvalg


Foto: Ricky John Molloy/Politiken/Ritzau Scanpix

Danske Medier får ny k-chef

For abonnenter