Dansk designsucces

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Det var en meget hektisk proces, da danske 11 Design i 2003 fik til opgave at skabe en identitet til den gratis nettelefon, Skype.

Firmaet bag blev i sidste måned solgt til amerikanske Ebay for 25 milliarder kroner, og designopgaverne er i mellemtiden også overgået til Skypes interne designere. Men 11 Designs logo hænger ved og bliver set af de tusindvis af kunder, der hver dag downloader Skype.
- Logoet er ekstremt vigtigt for en virksomhed som Skype, der skal hente mange af sine kunder på andre hjemmesider. Her er logoet det eneste kendetegn, siger direktør i 11 Design Allan Fenger. Skypes to stiftere har tjent milliarder på opfindelsen, men det er ikke blevet til mere end et par tusinde kroner til Skype. Til gengæld vurderer Allan Fenger, at Skype-succesen kan bane vejr for et internationalt gennembrud. Foreløbigt gælder det dog en splinterny identitet til de danske skattemyndigheder.
Børsen 26-10-2005

Relaterede artikler

Logoland - Der var ikke mange fanfarer og hurraråb at spore, da Danmark den 1. januar 2012 overtog formandskabet i EU. Det er da og...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Journalist

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Chefkonsulent

Frist: 27. november

Redaktør

Frist: 13. december

journalist & kommunikationskonsulent

Frist: 29. november
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.