Dansk designsucces

Det var en meget hektisk proces, da danske 11 Design i 2003 fik til opgave at skabe en identitet til den gratis nettelefon, Skype.
af Observer

Firmaet bag blev i sidste måned solgt til amerikanske Ebay for 25 milliarder kroner, og designopgaverne er i mellemtiden også overgået til Skypes interne designere. Men 11 Designs logo hænger ved og bliver set af de tusindvis af kunder, der hver dag downloader Skype.
- Logoet er ekstremt vigtigt for en virksomhed som Skype, der skal hente mange af sine kunder på andre hjemmesider. Her er logoet det eneste kendetegn, siger direktør i 11 Design Allan Fenger. Skypes to stiftere har tjent milliarder på opfindelsen, men det er ikke blevet til mere end et par tusinde kroner til Skype. Til gengæld vurderer Allan Fenger, at Skype-succesen kan bane vejr for et internationalt gennembrud. Foreløbigt gælder det dog en splinterny identitet til de danske skattemyndigheder.
Børsen 26-10-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også