Danmarks varemærke overlever Muhammed-sag

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Muhammed-tegningerne har ikke gjort Danmark skade.

 Tværtimod er Danmark blevet kendt, og det kan ende som en fordel, lyder meldingen fra hovedvægten af de reklame- og pr-bureauer, der indgår i den internationale kæde ICOM. Kædens danske repræsentant bureauet Just/Kidde har spurgt 85 kolleger i 65 lande, hvordan Muhammed-sagen er blevet opfattet hos dem, og tendensen er klar: Næsten ingen mener, at sagen har negativ betydning for den fremtidige markedsføring i deres land. Desuden mener bureauerne, at det fortsat vil kunne lade sig gøre at sælge ferierejser til Danmark, mens kun fem adspurgte siger, at sagen vil få turister til at fravælge Danmark. Til gengæld mener halvdelen af de adspurgte, at sagen kan få konsekvenser for Københavns muligheder for at blive OL-vært.
Berlingske Tidende 10-03-2006

Relaterede artikler

Rose retrospektivt: Det stærkeste våben - Ytringsfriheden er det stærkeste våben, ikke bare for nyhedsmedier, men også for lande og befolkninger. Det mener Flemmi...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

39 JOB

Kommunikationspraktikant

Se alle job Indryk job

Job

Uddannelseschef

Frist: 8. januar kl. 10.00

PR-rådgiver

Frist: Hurtigst muligt

Seniorrådgiver

Frist: 3. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.