Danmarks varemærke overlever Muhammed-sag

Muhammed-tegningerne har ikke gjort Danmark skade.
af Observer

 Tværtimod er Danmark blevet kendt, og det kan ende som en fordel, lyder meldingen fra hovedvægten af de reklame- og pr-bureauer, der indgår i den internationale kæde ICOM. Kædens danske repræsentant bureauet Just/Kidde har spurgt 85 kolleger i 65 lande, hvordan Muhammed-sagen er blevet opfattet hos dem, og tendensen er klar: Næsten ingen mener, at sagen har negativ betydning for den fremtidige markedsføring i deres land. Desuden mener bureauerne, at det fortsat vil kunne lade sig gøre at sælge ferierejser til Danmark, mens kun fem adspurgte siger, at sagen vil få turister til at fravælge Danmark. Til gengæld mener halvdelen af de adspurgte, at sagen kan få konsekvenser for Københavns muligheder for at blive OL-vært.
Berlingske Tidende 10-03-2006

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også