Danmark som mærkevare

Mærkevaren er blevet allestedsnærværende i det offentlige rum. Stadig flere områder bliver inddraget af mærkevaren i forsøget på at tiltrække forbrugerens opmærksomhed, og i dag skal de enkelte lande således også forsøge at markedsføre sig selv på den internationale scene og differentiere sig fra konkurrenterne i bestræbelserne på at tiltrække turister, investorer og andre kommercielle interesser. Hvordan brander vi egentlig Danmark?

I dette speciale analyseres og vurderes, hvordan Danmark har valgt at løse denne opgave i en verden, hvor nationalstaten som så mange andre sektorer er blevet en del af et marked, hvor der råbes og skriges på folks opmærksomhed, og hvor den største knaphed er en plads i forbrugerens bevidsthed.

 Læs specialet om Danmark som mærkevare og destination fra CBS her

 

Relaterede artikler

Nationen som brand - Hvorfor er et lands image af afgørende betydning? Kan man ændre hvad andre tænker om et land eller en by? Er det lykkede...
Wonderful Copenhagen - Turisterhvervet har i flere år oplevet en vækst på cirka fem procent årligt. Aftagende vækst på de internationale rejsem...
Danmark = Gross National Cool? - Gross National Cool = GNC. Smag på ordene og lær begrebet at kende, for det bliver fremtidens modeord. Begrebet forklare...
Bran­ding Læsø - Oplevelser kan bruges til at forene politikere, erhvervsliv og borgere om projektet citybranding. Det viser det tidliger...
Stop totaliturismen! - Når et menneske har mistet sin New York-mødom, er en af de mest almindelige bemærkninger: ”Det så ud nøjagtig som på fil...
Gucci Government - en kritik af nationen som brand - Hovedformålet med at brande en by,region eller land er at gøre den attraktiv overfor turister,videnarbejdere og udenlan...
Danmark er ikke et brand - De tider, hvor den danske sang var en ung, blond pige og nationalfølelsen vågnede, hver gang man hørte et patosfyldt nat...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Uddannelseschef

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsmedarbejder til udvikling af Klimafolkemøde

Frist: 5. december

Uddannelseschef

Frist: 3. januar kl. 12.00

Uddannelseschef

Frist: 8. januar kl. 10.00
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.