Danmark skal have nyt image

En ny hjemmeside, som skal være med til at ændre Danmarks image, er ifølge Mandag Morgens lederskribent en illustration af et kerneproblem i Danmark: manglende innovationsevne. Lanceringen af den nye hjemmeside differentierer ikke Danmark fra resten af verden og dermed forspildes chancen for at ændre Danmarks image. Hjemmesiden, www.billedetafdanmark.dk, er lanceret af dansk erhvervsliv i samarbejde med Udenrigsministeriet og Danmarks Eksportråd og den skal blandt andet fungere som en elektronisk værktøjskasse med præsentationsmateriale.
af Charlotte Rau Jacobsen

En del af det nye præsentationsmateriale er forskellige nye billeder. Problemet med flere af disse billeder, som skal profilere dansk erhvervsliv og Danmark i det hele taget i udlandet, er, at de ikke er specielt danske, men derimod sagtens kunne være taget i eksempelvis Frankrig eller England. Det gør det uklart, hvilket samlet billede der bliver videreformidlet til udlandet, samt om Danmark dermed mister sin særegenhed.
Ugebrevet Mandag Morgen 02-02-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også