Dårlig brugervenlighed giver dårlig

Skrevet af

Redaktionen Kforum

941 artikler

57 indlæg

Den danske brugervenlighedsekspert Jakob Nielsen opfordrer virksomheder til at fokuserer meget mere på brugervenligheden.


Baggrunden er en undersøgelse som Jakob Nielsens firma Nielsen
Norman Group med hjælp fra tyve journalister fra USA og Danmark
har foretaget. Undersøgelsen viser at journalister, der søger
informationer om et firma, kun i 60 procent af tilfældene var i
stand til at finde helt banale oplysninger på virksomhedens hjemmeside.
I 45 procent af tilfældene var det således umuligt for journalisterne
at finde noget så simpelt som virksomhedens pressekontakt:


"Virksomheder, der ønsker en præcis
og korrekt pressedækning bør designe deres hjemmesider med
journalisternes behov i baghovedet," siger Jakob Nielsen til det
norske webmagasin Digitoday. Ifølge Jacob Nielsen bliver journalister
i mange tilfælde drevet væk i bar frustration:


"Journalister har ikke tid til at kæmpe
sig gennem komplekse navigationsløsninger for at sortere faktuelle
oplysninger fra markedsføring," udtaler Jakob Nielsen.

Relaterede artikler

Brug brugerne bedre - Ny bog om brugervenlighed henvender sig til alle, som arbejder med at vedligeholde, udvikle og evaluere hjemmesider. Det...
Behind the firewall - Igennem de seneste år har der været en stigende interesse for forretningsmæssig udnyttelse af intranet – eller virksomhe...
Principper for brugervenlighed - Brugervenlighed handler om at bygge bro mellem teknologiens muligheder og vores evne til at udnytte den. Jo hurtigere og...
Den usynlige computer - skriftsprog fremfor alt - Denne artikel påpeger en række problemer ved de grafiske brugergrænseflader vi kender på computere i dag og foreslår til...
Tænke-højt-testen forklaret for dummies - Heldigvis kommer der mere og mere fokus på brugervenlighed. En af de mest brugte metoder i forbedringen af hjemmesider, ...
Smagsdommer dommer på Internettet - Ideen med ekspertvurderinger er, at undgå at involvere brugerne og dermed holde udgifterne og tidsforbruget nede. Det gø...

Giv din stemme

10 stemmer
2,7/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

31 JOB

Kommunikationsrådgiver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Content Manager

Frist: 25. januar

Studentermedhjælper

Frist: 7. februar

Marketingkonsulent

Frist: 1. februar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.