Dårlig brugervenlighed giver dårlig

Den danske brugervenlighedsekspert Jakob Nielsen opfordrer virksomheder til at fokuserer meget mere på brugervenligheden.


Baggrunden er en undersøgelse som Jakob Nielsens firma Nielsen
Norman Group med hjælp fra tyve journalister fra USA og Danmark
har foretaget. Undersøgelsen viser at journalister, der søger
informationer om et firma, kun i 60 procent af tilfældene var i
stand til at finde helt banale oplysninger på virksomhedens hjemmeside.
I 45 procent af tilfældene var det således umuligt for journalisterne
at finde noget så simpelt som virksomhedens pressekontakt:


"Virksomheder, der ønsker en præcis
og korrekt pressedækning bør designe deres hjemmesider med
journalisternes behov i baghovedet," siger Jakob Nielsen til det
norske webmagasin Digitoday. Ifølge Jacob Nielsen bliver journalister
i mange tilfælde drevet væk i bar frustration:


"Journalister har ikke tid til at kæmpe
sig gennem komplekse navigationsløsninger for at sortere faktuelle
oplysninger fra markedsføring," udtaler Jakob Nielsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også