CSR – hvad nu?

Corporate social responsibility er et mangefacetteret begreb, som har tiltrukket sig ganske megen opmærksomhed de senere år. Der er dog ingenlunde enighed om begrebet, og heller ikke om begrebet overhovedet burde eksistere. Det gør imidlertid – men hvor længe endnu?
af Martin Christiansen

Med afsæt i tre mulige fremtidsscenarier har specialet som overordnet ambition at vurdere, hvilket scenarium der synes at være fremtiden inden for CSR og hvorfor.


Det gøres ved hjælp af en stakeholderorienteret diskussion af de vigtigste udviklingstendenser i feltet. Herefter diskuteres teoretiske slægtskaber og skoler. Det fører frem til sammenfatning af CSR-opfattelser, som med en systemisk analyse danner baggrund for at kunne vurdere den fremtidige udvikling inden for social ansvarlighed.

Specialet er udelukkende teoretisk men bliver krydret med en række konkrete eksempler om bl.a. politisk forbrug og mediernes betydning for CSR-udviklingen.

 

Hent specialet her

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job