Corporate Social Responsibility i et Branding perspektiv

Der har de sidste år været en stigende interesse for Corporate Social Responsibility blandt virksomheder. Dette skyldes hovedsageligt krav fra forbrugeren, som igen er skabt af faktorer såsom Globalisering, politiske bevægelser, individet og informations teknologi.
af Søren Holritzer, Nicolai Triantafillidis

Når virksomheder vælger at skabe en social ansvarlig profil, bliver de automatisk at betragte som borgere i samfundet, hvormed der skabes et politisk standpunkt for virksomheden. Til trods for virksomhedernes store interesse for CSR, støder de på problemer der til dels skyldes en klar definition på begrebet, og virksomheders manglende indsigt i effektiv implementering af CSR.

 

Specialets formål er derved at undersøge hvordan man kan betragte begrebet CSR. Hvordan virksomheder bedst kommunikerer at de er socialt ansvarlige.

 

Læs specialet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også