Corporate Social Responsibility i et Branding perspektiv

Skrevet af

Søren Holritzer

1 artikler

0 indlæg

Nicolai Triantafillidis

1 artikler

0 indlæg

Der har de sidste år været en stigende interesse for Corporate Social Responsibility blandt virksomheder. Dette skyldes hovedsageligt krav fra forbrugeren, som igen er skabt af faktorer såsom Globalisering, politiske bevægelser, individet og informations teknologi.

Når virksomheder vælger at skabe en social ansvarlig profil, bliver de automatisk at betragte som borgere i samfundet, hvormed der skabes et politisk standpunkt for virksomheden. Til trods for virksomhedernes store interesse for CSR, støder de på problemer der til dels skyldes en klar definition på begrebet, og virksomheders manglende indsigt i effektiv implementering af CSR.

 

Specialets formål er derved at undersøge hvordan man kan betragte begrebet CSR. Hvordan virksomheder bedst kommunikerer at de er socialt ansvarlige.

 

Læs specialet

Relaterede artikler

Fjendskab er fremtiden - Fjendskab er et rigtig godt udgangspunkt for et progressivt samarbejde. NGO’en, konkurrenten eller andre, der tidligere ...
CSR +/- - Har organisationer et etisk ansvar, eller har de ikke? Hvad taler for en CSR-strategi og hvad taler imod? Vi kigger nærm...
CSR-fælden - Den strategiske kommunikation af CSR indeholder et farligt krisepotentiale. Ved eksplicit selv at kommunikere retningsli...
CSR kommunikationsplanen fra A til C - Sociale og miljømæssige udfordringer spiller en stadig større og større rolle for danske virksomheder og mange ser Co...
Den Sociale virksomhed med stort S - Nobelprismodtager, grundlægger af Grameen-bank og ophavsmand til konceptet om mikrolån, Muhammad Yunus, præsenterer i de...
100 ideer til rapportering af CSR - Graden af samfundsansvar (CSR) skal nu indberettes af landets 1.100 største virksomheder. Her kommer 100 råd og ideer ti...

Giv din stemme

8 stemmer
4,1/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

62 JOB

Presse- og kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Kursus

Gratis morgenseminar: Den gode kampagne

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Praktikant

Frist: Snarest muligt

Presse- og kommunikationsrådgiver

Frist: 20. november kl. 12.00

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 27. november kl. 12.00
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.