Coca-Cola og TV3 sammen om sportsdrik

Skrevet af

Anne Sophia Hermansen

71 artikler

0 indlæg

Coca-Cola og TV3 har indgået et spektakulært samarbejde: De to virksomheder lancerer sportsdrikken OnsideSport, som også er navnet på et af TV3's stærkeste programmer.


Det er en opsigtsvækkende aftale, fordi aftalen er den første af sin slags i Danmark. Aftalen er ikke offentliggjort, men ifølge Børsen skal Coca-Cola betale royalties til TV3, mens TV3 forpligter sig til at eksponere drikken særligt i Onside-magasinet. Fra de danske mediebureauer lyder vurderingen, at idéen vil blive taget op af andre aktører. OMD-direktør John Herup udtaler, at samarbejdet er et godt eksempel på tendensen, at marketing og produktudvikling smelter sammen. Hos Mediacom Nordic kalder administrerende direktør Jonas Hemmingsen aftalen "et fantastisk spændende projekt" og modigt af Coca-Cola at lægge sig så tæt op ad et andet brand.
Børsen 07-07-2004

Relaterede artikler

Have a coke and a name - Nu kan du købe en Coca-Cola med dit eget navn. Med kampagnen ”Share a Coke” forener den amerikanske sværvægter emotionel...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

40 JOB

Communications Manager

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 23. august kl. 12.00

Videojournalist

Frist: 25. august

Studiejob

Frist: 5. september kl. 12.00
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.