Chefens image har stor betydning

Uanset om man kan lide det eller ej, har topchefens omdømme en stor betydning for virksomhedens samlede image.
af Charlotte Rau Jacobsen

Research International og Burson-Marsteller har begået en undersøgelse af toplederes omdømmekapital, der viser, at præcis halvdelen af tilliden til en virksomhed har en direkte sammenhæng med tiltroen til virksomhedens administrerende direktør. Undersøgelsen, som bygger på 196 telefoninterviews med investorer, erhvervsledere, politikere og erhvervsjournalister og som omfatter 26 af Danmarks største virksomheder, viser desuden, at Danmark er det land i Norden, hvor topchefens image har den største betydning for det samlede omdømme i virksomheden.

Berlingske Tidende 04-02-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også