Byggeriet brander

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Fænomenet branding vinder nu også indpas i bygge- og anlægssektoren. Både NCC og MT Højgaard vil nu bruge deres værdigrundlag som fundament for virksomhedernes eksisterende eller kommende branding-strategier.

NCC er kommet længst og bruger i år cirka otte millioner kroner til branding-kampagner, der omfatter annoncering i tv, dagblade og fagblade samt udendørs reklamer. Dermed ønsker NCC at øge kendskabet til virksomheden, der efter en række fusioner lå lavt. Alene over det sidste år har NCC øget kendskabet med 44 procent, oplyser kommunikationsdirektør Henrik Rosenkilde. Et andet mål er at nå bredt ud i befolkningen for ad den vej også at kunne skaffe kompetent arbejdskraft til virksomheden. Hos MT Højgaard er man endnu ikke klar med en branding-strategi, fordi man er i gang med at opbygge et fælles værdisæt efter fusionen mellem Højgaard & Schultz og Monberg & Thorsen.

Kilde: ErhvervsBladet 30-10-01

Relaterede artikler

Corporate Branding Basics - Corporate branding er et af tidens mest fashionable management trends. Men det er mere end et nyt modefænomen. Med corpo...
Adgangskort til corporate branding - Corporate branding er en strategisk ledelsesopgave. Adgangskortet er en systematisk proces, der kræver organisatorisk in...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

34 JOB

Videojournalist

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsspecialist

Frist: 5. marts

Presse- og kommunikationskonsulent

Frist: 16. marts kl. 12.00

Presserådgiver

Frist: 16. marts
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.