Byggeriet brander

Fænomenet branding vinder nu også indpas i bygge- og anlægssektoren. Både NCC og MT Højgaard vil nu bruge deres værdigrundlag som fundament for virksomhedernes eksisterende eller kommende branding-strategier.
af Charlotte Rau Jacobsen

NCC er kommet længst og bruger i år cirka otte millioner kroner til branding-kampagner, der omfatter annoncering i tv, dagblade og fagblade samt udendørs reklamer. Dermed ønsker NCC at øge kendskabet til virksomheden, der efter en række fusioner lå lavt. Alene over det sidste år har NCC øget kendskabet med 44 procent, oplyser kommunikationsdirektør Henrik Rosenkilde. Et andet mål er at nå bredt ud i befolkningen for ad den vej også at kunne skaffe kompetent arbejdskraft til virksomheden. Hos MT Højgaard er man endnu ikke klar med en branding-strategi, fordi man er i gang med at opbygge et fælles værdisæt efter fusionen mellem Højgaard & Schultz og Monberg & Thorsen.

Kilde: ErhvervsBladet 30-10-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job