Butikkerne fyldes med tv-reklamer

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Om ganske få år vil butikkerne være spækket med fladskærme med tv-annoncering, der er så tæt på selve købssituationen som overhovedet muligt. Og reklamerne vil kunne tilpasses og målrettes kunderne, så de passer specifikt til den enkelte butik.

Allerede nu sælger detailkæderne de traditionelle pladser til reklamering, men om cirka tre år vil man kunne købe enhver placering inde i butikkerne til annoncering, mener administrerende direktør for mediebureauet OMD Hermann Haraldsson. I den britiske supermarkedskæde Tesco, som anses for at være førende i brugen af fladskærme i supermarkederne, opererer man med forskellige priser for tv-annoncering afhængig af fladskærmens placering i supermarkedet. Således koster 10 sekunders reklame i den såkaldte "grocery zone" 325.000 kroner, mens en tilsvarende reklame i afdelingen for home entertainment kun koster 43.000 kroner.


Berlingske Tidende 04-04-2005

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

PR & Social Media Officer

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.