Butikkerne fyldes med tv-reklamer

Om ganske få år vil butikkerne være spækket med fladskærme med tv-annoncering, der er så tæt på selve købssituationen som overhovedet muligt. Og reklamerne vil kunne tilpasses og målrettes kunderne, så de passer specifikt til den enkelte butik.
af Observer

Allerede nu sælger detailkæderne de traditionelle pladser til reklamering, men om cirka tre år vil man kunne købe enhver placering inde i butikkerne til annoncering, mener administrerende direktør for mediebureauet OMD Hermann Haraldsson. I den britiske supermarkedskæde Tesco, som anses for at være førende i brugen af fladskærme i supermarkederne, opererer man med forskellige priser for tv-annoncering afhængig af fladskærmens placering i supermarkedet. Således koster 10 sekunders reklame i den såkaldte "grocery zone" 325.000 kroner, mens en tilsvarende reklame i afdelingen for home entertainment kun koster 43.000 kroner.


Berlingske Tidende 04-04-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også