BT bliver morgenavis

BT bliver morgenavis

 

Den 2. april lancerer formiddagsbladet BT en helt ny type avis på det danske marked. Chefredaktør og adm. dir. Kristian Lund kalder det for en morgentabloid, som skal sælges både i abonnement og løssalg. Samtidig skal der fortsat udkomme en formiddagsavis, der som hidtil distribueres sammen med Ekstra Bladet.

"Det er unikt, det vi gør. Der er tale om en satsning, der vil øge vores omkostninger med 5-10 pct., og derfor har jeg ledt efter tilsvarende aviser for at kunne høre om erfaringer. Jeg har kunnet finde redaktionelle forbilleder, men jeg har ikke kunnet finde nogen, som har gennemført den samme satsning," siger Kristian Lund. Han understreger videre, at der ikke er tale om at satse på abonnementer i stedet for løssalg.

Med satsningen går BT populært sagt på jagt efter et mellemmarked. BT søger et publikum, der befinder sig mellem Ekstra Bladet og de traditionelle morgenaviser. Det store spørgsmål handler om, hvorvidt avisen ender med at placere sig mellem de berømte to stole. "Nej overhovedet ikke. Vi har snedkereret en ny stol til os selv," siger Kristian Lund og understreger, at erfaringerne fra week-enden tilsiger, at markedet er der.

 

Kilde Markedsføring 06.03.01

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også