Branding også aktuelt i sportens verden

Brand og branding er vigtig i alle brancher - også i sportens verden. Sportsklubber som AGF og FC Midtjylland har indset, at de må forholde sig konsekvent til deres spilleres opførsel og ansigt udadtil. I den forløbne uge har mediernes fokus på sportsfolk gjort ledelsen i AGF og FC Midtjylland godt og grundigt frustrerede.
af Nina Lusty


For eksempel har sigtelser for vold mod AGF's nu forhenværende anfører Brian Steen Nielsen taget alt opmærksomheden fra avisernes overskifter. Og det er en dårlig start for den nye sæson. AGF er blevet beskyldt for at håndtere sagen dårligt, for selvom klubben tildelte Brian Steen Nielsen en kæmpebøde, forsøgte AGF omvendt at holde sagen hemmelig og lod ham spille i premierekampen mod Esbjerg - oven i købet som anfører. Først dagen efter rykkede AGF ud med en pressemeddelelse, hvor klubbens hovedsponsor Alm. Brand fik mulighed for at tage afstand fra den voldelige aktion. AGF's direktør Frank Heskjær medgiver, at klubben burde have orienteret Alm. Brand på et tidligere tidspunkt, men tager stærkt afstand fra, at klubben nu nærmest per automatik bliver forbundet med voldelige handlinger. For eksempelvis understreger han, at Stig Tøfting ikke mere spillede i klubben, da han blev dømt for vold. Desuden påpeger direktøren, at AGF blot giver folk en chance og derfor ikke fortjener disse voldsomme beskyldninger.
Politiken 04-08-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også