Branding-guru på visit

Et brand fungerer kun, hvis virksomheden har styr på sine værdier. Alt for mange virksomheder sender uklare eller modsætningsfyldte signaler, der modarbejder hinanden. Således lyder hovedbudskabet fra Wally Olins, en af verdens førende eksperter i corporate identity og branding, der i går talte på Dansk Selskab for Virksomhedsledelses årlige konference, VL-døgnet.
af Maria Wittendorf

Han understregede, at corporate identity udtrykker mere end en virksomheds totale varemærke. Identiteten omfatter hele måden, hvorpå hver eneste medarbejder kommunikerer virksomhedens identitet i sin gøren og laden, og det er blevet sværere at kontrollere, efter at virksomhederne er blevet globale. Wally Olins slår derfor til lyd for større fokus på, hvad en virksomheds værdier egentlig er.
Børsen 31-01-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også