Branding-guru på visit

Skrevet af

Maria Wittendorf
Journalist

3 artikler

0 indlæg

Et brand fungerer kun, hvis virksomheden har styr på sine værdier. Alt for mange virksomheder sender uklare eller modsætningsfyldte signaler, der modarbejder hinanden. Således lyder hovedbudskabet fra Wally Olins, en af verdens førende eksperter i corporate identity og branding, der i går talte på Dansk Selskab for Virksomhedsledelses årlige konference, VL-døgnet.

Han understregede, at corporate identity udtrykker mere end en virksomheds totale varemærke. Identiteten omfatter hele måden, hvorpå hver eneste medarbejder kommunikerer virksomhedens identitet i sin gøren og laden, og det er blevet sværere at kontrollere, efter at virksomhederne er blevet globale. Wally Olins slår derfor til lyd for større fokus på, hvad en virksomheds værdier egentlig er.
Børsen 31-01-02

Relaterede artikler

Jagten på et image- et spørgsmål om balance - Nutidens organisationer er under stigende pres. At skabe en profil og tage point på den globale markedsscene er i dag nø...
Branding bedrager - Vi er på vej til at ødelægge "branding" som meningsfuldt udtryk. For branding er mere end reklamekampagner. Et brand er ...
E-branding eller kaos - I dag er man klar over at internettet ikke er en markedsplads, men en unik kommunikationskanal som skal bruges aktivt h...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

41 JOB

Presserådgiver

Se alle job Indryk job

Job

Videojournalist

Frist: 15. marts

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 14. marts

Kommunikationskonsulent

Frist: 22. marts
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.