Brandet ”Jeg”

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Mærkevaren ”jeg” er også på vej herhjemme, som det er tilfældet i USA, hvor folk som Oprah Winfrey, Martha Stewart og Michael Jordan er de rene mærkevarer. Det kommer også til at gælde virksomhedsledere, der bliver mærkevarer på deres helt egen facon, og tendensen bliver hele tiden tydeligere, skriver Børsens Nyhedsmagasin.

Så budskabet kan ikke siges klart nok. Enhver erhvervsleder er et brand, måske ikke et globalt powerbrand som Oprah Winfrey, men alligevel. Og derfor skal man tænke over at profilere sit brand. Det, som giver brandet værdi, er tit noget andet end det, der får pengene til at strømme. Så man skal tænke over, at nogle af de opgaver, der på kort sigt giver penge, på langt sigt godt kan koste brand-siden. Det går ikke, at mærkevaren bliver tyndslidt, konkluderer Børsen.

Børsens Nyhedsmagasin 29-04-02

Relaterede artikler

De ukendte kendte - De fleste virksomheder erkender betydningen af at brande sig. Imageskabelse er et vigtigt led i positioneringen på marke...
Gucci Government - en kritik af nationen som brand - Hovedformålet med at brande en by,region eller land er at gøre den attraktiv overfor turister,videnarbejdere og udenlan...
Adgangskort til corporate branding - Corporate branding er en strategisk ledelsesopgave. Adgangskortet er en systematisk proces, der kræver organisatorisk in...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

46 JOB

Communications Officer

Se alle job Indryk job

Job

Tekstforfatter

Frist: 7. marts

Kommunikationskonsulent

Frist: 22. marts

Grafisk konsulent

Frist: 25. marts 2021, kl. 12.00
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.