Brandet der ikke er der - at arbejde med et ikke-essentialistisk identitetsbegreb

Skrevet af

Redaktionen Kforum

947 artikler

57 indlæg

Søren Buhl, CBS, og Rasmus Bech Hansen, partner i Kontrapunkt har udviklet et brandingbegreb, der går videre end den traditionelle tænkning og praksis for branding af organisationens identitet. De har set på hvordan brands skaber mening fra hvert deres felt - det praktiske og det teoretiske. De diskuterer den traditionelle forståelse af brands og opstiller et politisk brandingbegreb, hvor forandring er det grundlæggende vilkår for branding. Deres ambition er at udvikle en ny teoretisk ramme og et styrket grundlag for det praktiske arbejde med brands, som kan håndtere at brands bestandig brydes i relationer til verden.

Læs artiklen af Søren Buhl, CBS, og Rasmus Bech Hansen, partner i Kontrapunkt her.

Seminar fredag den 24. oktober kl. 13.00-15.00

Brandet der ikke er
Center for Corporate Communication inviterer til et eftermiddagsseminar om
branding med Rasmus Bech Hansen, Kontrapunkt, og ph.d. studerende Søren Buhl
Pedersen, CBS. De har arbejdet sammen gennem et par år om at formulere et
brandingbegreb, der går videre end den traditionelle forståelse og praksis for
branding af organisationens identitet.

På seminaret lægger de op til en diskussion af, hvordan brands skaber mening fra
hver deres felt – det praktiske og det teoretiske. De diskuterer den traditionelle
forståelse af brands og opstiller et politisk brandingbegreb, hvor forandring er det
grundlæggende vilkår for branding. Deres ambitionen er at udvikle en ny teoretisk
ramme og et styrket grundlag for det praktiske arbejde med brands, som kan
håndtere at brands brydes i relationer til verden.

Artiklen ”Brandet der ikke er” vil danne baggrund for seminaret.

Program
13.00: Introduktion ved Rasmus Bech Hansen og Søren Buhl Pedersen
13.30: Kommentarer ved Lars Thøger Christensen, Syddansk Universitet
14.00: Pause
14.15: Replik og diskussion
15.00: CCC byder på et glas vin.

Sted
Copenhagen Business School, Dalgas Have
Dalgas Have 15
2000 Frederiksberg
Lokale SØ074

Tilmelding
Deltagelse er gratis. Tilmeld gerne på www.cbs.dk/ccc (under punktet: activities /
upcomming). Max 30 deltagere.

Relaterede artikler

Branding er død - Der bliver brugt gigantiske summer på branding. Ethvert firma med respekt for sig selv har i dag et brand. Men er brandi...
Fireballs USP forklaret - K-forum har talt med forfatteren Anthony Aconis bag bogen 'Fireball - et opgør med branding' for at få Fireball forkla...
DAGENs design — og morgendagens - DAGEN er omme, og avisen gået ned. DAGENs 41 aviser er historie nu. Pressehistorie. De er læst og glemt, og DAGEN vil i ...
Kresten og den udydige brand religion - Virker branding? Kommunikationen er over alt - men den gør tilsyneladende ringere og ringere indtryk. RÆSON bringer nu ...
Seven Deadly Sins of 100 Branding Failures - I kølvandet på den voldsomme debat om branding her på K-forum må det være på tide at sætte fokus på et udenlandsk indlæg...
Bedre branding = kryptonit & konflikter - Tidens hede, og ofte uklare og floskelfyldte debat om branding og storytelling rummer et overset potentiale. Når virksom...
Sepstrup: Buhls falske lære om brands - Claus Buhl var i slutningen af 1980’erne en respekteret forsker på Handelshøjskolen i København. Desværre for forskninge...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

46 JOB

Communications and Marketing Manager

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.