Børn som trendspottere

Fire 12-årige piger er blevet udvalgt af legetøjsfirmaet Mattel til at spotte tendenser i deres dagligdag.
af Observer

Tendenserne bliver lagt ud på hjemmesiden www.fashiongirls.dk, hvor pigernes billeder og tekster skal diskuteres i forskellige chatrum. Der er tale om et helt nyt koncept, som udspringer af producenternes ønske om at skabe en anderledes opmærksomhed og komme i dialog med brugerne, fortæller Mattels country manager Nicolai Lindhardt. Ekstern lektor på Copenhagen Business School (CBS), Ole E. Andersen, siger, at virksomhederne har fået øjnene op for, at børnene bestemmer mange ting i familien, og at de derfor er en meget attraktiv målgruppe. Birgitte Tufte, professor i børn, medier og forbrug på CBS, sætter dog spørgsmålstegn ved det etiske i at bruge børn som trendspottere, da de bliver udsat for en massiv kommerciel påvirkning.
København (JP) 16-03-2006

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også