Bløde værdier for 100 mio. kr.

Ny Corporate Branding-strategi skal markedsføre Grundfos på bløde værdier som miljøbevidsthed og ansvarlighed overfor samfund og medarbejdere. Pumpe- og termostatproducenten har afsat 100 mio. kroner til projektet.
Bløde værdier for 100 mio. kr.

Ny Corporate Branding-strategi skal markedsføre Grundfos på bløde værdier som miljøbevidsthed og ansvarlighed overfor samfund og medarbejdere. Pumpe- og termostatproducenten har afsat 100 mio. kroner til projektet.

 

Hidtil har Grundfos koncentreret sin marketingsindsats omkring virksomhedens enkeltprodukter. Men nu skal den danske pumpeproducent markedsføres som et varemærke. Til det formål har Grundfos afsat 100 mio. kroner og hyret markedsføringsbureauet Kunde & Co. med direktør Jesper Kunde i spidsen. Det skriver Dagbladet Børsen i dag.

 

I det 21. århundrede vil Grundfos signalere ansvarlighed. Ansvarlighed overfor miljø, samfund og ansatte. Disse værdier er blevet sammenfattet i tre nøgleord: Be - Think - Innovate.

 

Be står for den ansvarlighed Grundfos skal stå for, Think for fremsynethed og Innovate for fornyelse og udvikling.

 

Med den nye branding-strategi bringes Grundfos' samlede markedsføringsbudget op omkring af 350 mio. kroner om året, hvilket svarer til mellem 3 og 3,5 procent af den samlede omsætning. Brandingprojektet forventes dog at generere en omsætningsstigning på 3 procent.

 

Henrik Skovmark, Kommunikationsforum

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også