Bløde værdier for 100 mio. kr.

Skrevet af

Ikke angivet

339 artikler

0 indlæg

Ny Corporate Branding-strategi skal markedsføre Grundfos på bløde værdier som miljøbevidsthed og ansvarlighed overfor samfund og medarbejdere. Pumpe- og termostatproducenten har afsat 100 mio. kroner til projektet.
Bløde værdier for 100 mio. kr.

Ny Corporate Branding-strategi skal markedsføre Grundfos på bløde værdier som miljøbevidsthed og ansvarlighed overfor samfund og medarbejdere. Pumpe- og termostatproducenten har afsat 100 mio. kroner til projektet.

 

Hidtil har Grundfos koncentreret sin marketingsindsats omkring virksomhedens enkeltprodukter. Men nu skal den danske pumpeproducent markedsføres som et varemærke. Til det formål har Grundfos afsat 100 mio. kroner og hyret markedsføringsbureauet Kunde & Co. med direktør Jesper Kunde i spidsen. Det skriver Dagbladet Børsen i dag.

 

I det 21. århundrede vil Grundfos signalere ansvarlighed. Ansvarlighed overfor miljø, samfund og ansatte. Disse værdier er blevet sammenfattet i tre nøgleord: Be - Think - Innovate.

 

Be står for den ansvarlighed Grundfos skal stå for, Think for fremsynethed og Innovate for fornyelse og udvikling.

 

Med den nye branding-strategi bringes Grundfos' samlede markedsføringsbudget op omkring af 350 mio. kroner om året, hvilket svarer til mellem 3 og 3,5 procent af den samlede omsætning. Brandingprojektet forventes dog at generere en omsætningsstigning på 3 procent.

 

Henrik Skovmark, Kommunikationsforum

 

Relaterede artikler

Dommedag hver dag - CO2 er den kemiske betegnelse for den giftige udledning, Al Gore & Co. siger, de vil reducere, før ishavet smelter. Men ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

50 JOB

Kommunikatør

Se alle job Indryk job

Job

Studentermedhjælper

Frist: 24. januar

Digital redaktør

Frist: 19. januar

Studentermedhjælper

Frist: 31. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.