Bliv LinkedIns mest autentiske netværker

Vi stoler på vores netværk og andres talspersoner. Vi stoler ikke på brands. Vi vil gerne netværke og promovere vores arbejde på sociale medier, men vi har kort lunte over for intetsigende blær fra folk i vores LinkedIn-feed. Hvad skal du gøre? Svaret er, at du skal netværke autentisk.
Vi stoler på vores netværk og andres talspersoner. Vi stoler ikke på brands. Den har LinkedIn fanget. Indhold delt fra din personlige profil opnår 561 % mere synlighed, end hvis indholdet bliver delt via din organisations kanaler.
 
Vi vil gerne netværke og promovere vores arbejde på sociale medier, men vi har kort lunte over for intetsigende blær fra folk i vores LinkedIn-feed.
 
Hvad skal du gøre? Svaret er, at du skal netværke autentisk. #REKLAMEPLADS#
 
Her er tre tips til at blive LinkedIns mest autentiske netværker: 
 
  1. Giv værdi til din målgruppe
    Spørg dig selv: Hvorfor er jeg relevant at følge på LinkedIn?
    Du er nødt til at give værdi til din målgruppe på LinkedIn. Ergo skal du også kende din målgruppe og dit mandat i din organisation. Klassikeren er her, at du kun deler din historie for at blære dig professionelt. Den gennemskuer dine følgere hurtigt. Giv i stedet noget af dig selv med en indsigt i en reel udfordring, og hvad du lærte af den.
    Eksempel: Du havde svært ved at aktivere dine kolleger som ambassadører på LinkedIn, men kom i mål ved at inddrage udvalgte kolleger i strategiarbejdet.
     
  2. Fokusér på indhold, du brænder for
    Spørg dig selv: Hvad brænder jeg for fagligt?
    Her taler vi ikke om, at det er tilfredsstillende, når du får sendt en god statusmail til kollegerne. Derimod skal du bringe din faglige passion i spil på LinkedIn. Her kombinerer du dit fagfelt med din almene passion for bæredygtighed, chatbots, ligestilling eller noget fjerde. Dit indhold skal naturligvis matche din organisations værdisæt.
    Eksempel: Du brænder for bæredygtighed og deler derfor jævnligt de seneste indsigter på feltet fra kilder som GreenBiz, World Economic Forum og The Economist til dit netværk af kommunikationsfolk. Øverst i hvert opslag skriver du, hvorfor denne analyse er relevant, og hvor dit netværk kan læse et hurtigt overblik.
     
  3. Gør det nemt for dit LinkedIn-netværk at shine
    Spørg dig selv: Hvordan hjælper jeg mine connections på LinkedIn i dag?
    Som autentisk netværker er du interesseret i at hjælpe dit netværk til at blive endnu bedre medarbejdere. Du kan give dit netværk indhold, som de finder relevant. Du kan også spørge dit netværk om kvalificeret hjælp, du regner med, at dine Linkedin-connections kan svare på. Dermed fremstår dine connections oprigtige og hjælpsomme, når de giver dig svaret.
    Eksempel: Kommentér på andres indhold, og introducér samtidig relevante parter i dit netværk for hinanden ved at lave en mention af dem.
     

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job