Bertelsens uaktuelle logo

Great minds think alike - nu også på Tv. Logoet for Bertelsens uaktuelle nyheder er mere uaktuelt, end DR selv er klar over.



Bertelsen udtaler til JP, at de fik ideen til logoet fra en T-shirt i Guatemala. Mens nordisk produktionsselskab fik ideen fra en gammel Mexicansk pixibog. Som de siger i Anders And: Vores historier er bedre end jeres.
Slagsmålet drejer sig om en 600 år gammel Inka solgud med et stort hul i hovedet. Nu truer nordisk Net Tv med en retssag. Når ingen ser DR2 eller tror på solguder, er det en gåde, at de er sure. Nu mangler vi bare, at en mexicansk gadesælger melder sig i retssalen med sin version af logoet. Døm selv om det hyperkomplekse samfund skaber tilfældige sammenstillinger af det samme logo, eller om regnskovstræer ikke er det eneste som stjæles fra Inkaerne. Spørgsmålet er, hvem der kom først Danmarks Radio eller Inka-riget. K-forum mener naturligvis, at Bertelsens uaktuelle nyheder kom før inka-riget. Solguden fra Inka-riget har bare at sige undskyld til DRs bestyrelse. Det manglede bare efter så mange år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job