Berlingske Tidende slagter hellig ko

Skrevet af

Nina Lusty

62 artikler

0 indlæg

Berlingske Tidende vil i fremtiden være villig til at sælge hele avisens side to og tre til en annoncør. Dette ret utraditionelle skridt for en ellers konservativ avis bunder i et vigende annoncemarked, der tvinger bladmarkedet til at gå nye veje.

Inspirationen er hentet fra magasinerne, hvor annoncører i mange år har haft mulighed for at købe de to første sider i en udgivelse. Berlingske Tidendes annoncedirektør Søren Hyldgaard bedyrer dog, at man ikke vil tillade hvad som helst på den attraktive plads.

- Vi stiller store krav til, hvordan annoncen ser ud, og man vil ikke se en gul eller orange tilbudsannonce. Pladsen er målrettet alle vores annoncører, men den er primært tænkt til produktlanceringer, fortæller Søren Hyldgaard.

Hos konkurrenten Politiken vækker initiativet interesse, men man har ikke umiddelbart tænkt sig at indføre samme tilbud.

Børsen 18-12-2002

Relaterede artikler

Berlingskes redningsplan: Tættere På Læserne - Hårdt presset på økonomien og oplagstallene har Berlingske Tidende det sidste års tid fulgt en ambitiøs fornyelses-strat...
Din avis i PowerPoint - Den ottende december afholdt Dagbladet Børsen for andet år i træk et medietopmøde med spidserne inden for den danske med...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

66 JOB

Presserådgiver

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 15. august

Presserådgiver

Frist: 18. august

Studentermedhjælper

Frist: Hurtigst muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.