Berlingske Tidende slagter hellig ko

Berlingske Tidende vil i fremtiden være villig til at sælge hele avisens side to og tre til en annoncør. Dette ret utraditionelle skridt for en ellers konservativ avis bunder i et vigende annoncemarked, der tvinger bladmarkedet til at gå nye veje.
af Nina Lusty

Inspirationen er hentet fra magasinerne, hvor annoncører i mange år har haft mulighed for at købe de to første sider i en udgivelse. Berlingske Tidendes annoncedirektør Søren Hyldgaard bedyrer dog, at man ikke vil tillade hvad som helst på den attraktive plads.

- Vi stiller store krav til, hvordan annoncen ser ud, og man vil ikke se en gul eller orange tilbudsannonce. Pladsen er målrettet alle vores annoncører, men den er primært tænkt til produktlanceringer, fortæller Søren Hyldgaard.

Hos konkurrenten Politiken vækker initiativet interesse, men man har ikke umiddelbart tænkt sig at indføre samme tilbud.

Børsen 18-12-2002

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også