De store banker og forsikringsselskaber har det dårligste image af alle danske erhvervsvirksomheder, mens virksomheder som Lego, B&O, Novo Nordisk, Carlsberg og A.P. Møller topper listen
De store banker og forsikringsselskaber har det dårligste image af alle danske erhvervsvirksomheder, mens virksomheder som Lego, B&O, Novo Nordisk, Carlsberg og A.P. Møller topper listen. Det viser en undersøgelse foretaget af MarkedsConsult i samarbejde med professor Kai Kristensen fra Handelshøjskolen i Århus. Undersøgelse er den første, store og folkelige undersøgelser af virksomheders image. Ifølge undersøgelser får finansvirksomhederne dårligere karakterer end andre virksomheder, når det gælder om at give forbrugerne værdi for pengene, kvalitet og god service. Vicedirektør Steen Reeslev fra Danske Bank erkender, at branchen godt kunne bruge et bedre image. Han glæder sig til gengæld over, at der ifølge undersøgelsen er god overensstemmelse mellem Danske Banks opfattelse af bankens identitet og forbrugernes ditto.
Børsen 19-09-2003