Arla vil forbedre image

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Arla Foods ønsker mere direkte kommunikation med forbrugerne, og derfor har administrerende direktør Åke Modig brugt rigtig meget tid de seneste fjorten dage på at tale i telefon med de danske forbrugere. Han kalder det selv en 'ongoing market research', hvor Arla forsøger at blive klogere på baggrund af forbrugernes synspunkter.


Ved siden af har Åke Modig optrådt i avisannoncer, hvor han beklager, at Arla ikke har været god nok til at lytte til forbrugerne og har mistet deres tillid. Værst af alt er dog at forbrugerne opfatter Arlas produkter som dårligere end de mindre konkurrenters, og at selskabet bruger ufine metoder i bestræbelserne på at presse de små mejerier. Det har givet selskabet et image som ren business, og det skal med de nye tiltag gerne ændres i retningen af Arla som en forbrugsorienteret virksomhed. Som et led i den nye charmeoffensiv skal samtlige 8.500 ansatte i Arla på en intern genopdragelse, hvor de skal lære om virksomhedens historie og vise respekt over for forbrugerne.
Børsen 21-03-2005

Relaterede artikler

Breaking News : Arla blogger - Arla – den udskældte mejerikoncern – har mandag den 24. oktober åbnet tre weblogs. Arla bliver dermed en af de første st...
De største styrt i årets imagemåling - Berlingske Business Magasin er netop udkommet med sin årlige imagemåling. Toppen af ranglisten domineres som sædvanligt ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

54 JOB

Kommunikationschef

Se alle job Indryk job

Job

Outreach Officer

Frist: 19. december

Communication Partner, Household care

Frist: 10. december

Pressemedarbejder

Frist: Hurtigst muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.