Arla og Carlsberg bruger millioner på omdømme

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Både Arla og Carlsberg vælger nu at bruge millioner på en ny type reklamer og kampagner, der skal forbedre koncernernes image og dermed forholdet til forbrugerne. Hos Arla vil man for fremtiden satse på storytelling og går derfor væk fra den traditionelle markedsføring af enkeltprodukter. Et andet initiativ er, at forbrugerne kan komme i dialog med medarbejdere og ledelsen hos Arla på Arlas hjemmeside.

 Arla går især efter familier med børn og vil profilere sig på at være et etisk korrekt firma, der passer på miljøet og dyrene og lytter til forbrugerne. Carlsberg har ikke indført en ny kommunikations- og markedsføringsstrategi, men har i en stor helsides annonce sagt undskyld til trofaste Carlsberg-drikkere for at have fjernet den gamle Carlsberg-flaske. Kommunikationschef i Carlsberg Danmark Jens Bekke afviser dog, at der er tale om en imagekampagne.
Berlingske Tidende 06-04-2005

Relaterede artikler

Breaking News : Arla blogger - Arla – den udskældte mejerikoncern – har mandag den 24. oktober åbnet tre weblogs. Arla bliver dermed en af de første st...
Årets imagemåling: Kontant koster - DR’s forbrugerprogram Kontant er en ren imageknuser. En uheldig optræden her koster dyrt på salg og omdømme. Hvor dyrt k...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

54 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Job

Marketing Content Creator

Frist: Hurtigst muligt

Digital kampagneekspert

Frist: 9. december

Kommunikationskonsulent

Frist: 7. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.