Arla og Carlsberg bruger millioner på omdømme

Både Arla og Carlsberg vælger nu at bruge millioner på en ny type reklamer og kampagner, der skal forbedre koncernernes image og dermed forholdet til forbrugerne. Hos Arla vil man for fremtiden satse på storytelling og går derfor væk fra den traditionelle markedsføring af enkeltprodukter. Et andet initiativ er, at forbrugerne kan komme i dialog med medarbejdere og ledelsen hos Arla på Arlas hjemmeside.
af Observer

 Arla går især efter familier med børn og vil profilere sig på at være et etisk korrekt firma, der passer på miljøet og dyrene og lytter til forbrugerne. Carlsberg har ikke indført en ny kommunikations- og markedsføringsstrategi, men har i en stor helsides annonce sagt undskyld til trofaste Carlsberg-drikkere for at have fjernet den gamle Carlsberg-flaske. Kommunikationschef i Carlsberg Danmark Jens Bekke afviser dog, at der er tale om en imagekampagne.
Berlingske Tidende 06-04-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også