Arla får ja til mælkereklamer

Forbrugerombudsmanden har afvist Kvindeligt Selskabs klage over Arla Foods’ aktuelle reklamekampagne for Arla Mini.
af Rikke Frøbert

Han mener ikke, den er kønsdiskriminerende, og i begrundelsen for afvisningen hedder det, at ”sådan som medierne og modebilledet har udviklet sig, er de pågældende – i øvrigt temmelig banale – reklamer efter vores opfattelse ikke opsigtsvækkende”. Kvindeligt Selskab finder afgørelsen forkastelig, men vil ikke gøre mere ved sagen udover fortsat at forsøge at puste til den offentlige debat omkring sex i reklamer. Hos Arla glæder man sig over afgørelsen og understreger, at man aldrig har ønsket at støde nogen, og at man har prøvet at lave en sjov reklamekampagne.
- Når vi går i gang med næste reklamekampagne for Arla Mini vil vi prøve at gøre humoren mere tydelig, så vi undgår at komme i samme situation igen, forklarer produktchef Karsten Jeppesen. Selv om sagen endte godt for Arla har koncernen dog også måtte trække i land. Kvindebevægelsen opfordrede i sidste uge folk til at gå ind på hjemmesiden for Arla Mini, hvilket medførte, at mange andre end målgruppen (mænd i alderen 18 til 25 år) besøgte hjemmesiden. Det fik Arla til at ændre på hjemmesiden, så den blev lidt mere stueren.

Jyllands-Posten 05-06-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også